لوله و اتصالات پیمتاش

تعریف یو پی وی سی ( UPVC ) :
در تعریف مخفف واژه ها – Unplasticized poly vinyl chloride – به معنی شکل مشکل شده پلی وینیل کلراید است که احد از کهنه ترین پلیمر های عالم است و از پلیمریزاسیون مونومر وینیل کلراید بدست می آید .
که از مشتقات نفت خام و یا گاز طبیعی بوده که عمدتا ترکیب شیمیایی آن حاوی کلر کربن و هیدروژن می باشد .
لوله های UPVC به علت ماهیت غیر فلزی آن کاملا به کل اشکان خوردگی ثابت می باشد .و چون از مواد بی مزه , بی بو برای ساخت آن کاربرد شده , هیچ اثری بر روی مایعات به جای نمیگذارد و بطور گسترده برای حمل کم و بیش همگی مایعات بهره‌گیری میشود.

upvc مزایای لوله و اتصالات بهداشتی بودن لوله و اتصالات UPVC : استفاده از مواد خام بهداشتی در تولید لوله های UPVC باعث شده که به راحتی در مصارف آب آشامیدنی و آب های بهداشتی سایر از قبیل استخر به راحتی بهره‌گیری شود.

عدم ته نشین گیری و زنگ زدگی لوله و اتصالات UPVC :
از مزایای لوله و اتصالات UPVC در استخر ها و محل هایی مشابه جکوزی که آب گرم در آن جریان دارد. به مرور موعد رسوب زیادی که حاصل از املاح و مواد ضدعفونی می باشد در اتصالات و شیر آلات تشکیل میشود. این مشکل که در همه سیستم لوله کشی فلزی (گالوانیزه و استیل)به فراوانی مشاهده میشود . مایه افت تنگنا و از کار افتادن شیر آلات خواهد شد. در حالیکه سخت فوق در سیستم های کشی مدرن UPVC حل شده است.

مقاوم در برابر کلر و مواد شیمیایی بودن لوله و اتصالات UPVC :
مقاومت بالا در برابر کلر و مواد شیمیای و خوردگی از مزیت های کشی امروزین UPVC می باشد. مقاومت پایین فلزات در برابر کلر باعث خورده شدن آنها و در پلیمرهایی مانند PP مایه خشک شدن و شکننده تر شدن میشود. که این امر باعث کوتاهتر شدن عمر این سیستم ها و ساز و برگ آنها میشود.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

طراحی و ساخت استخر های شنا امروزه تابعی از استاندارد های موجود در مهندسی ساختمان می باشد.


بر پای بست، استعمال استخرهای خانگی در اشکال هندسی گوناگون طراحی می شوند و بیشتر از رعایت استانداردهای سازه،رضایت کارفرما باتوجه به فضای اندک ساختمان از دید معماری موردنظراست.


در ساخت استخرهای عمومی و چیره دست نیز با پروا به امکانات در نظر گرفته شده مطابق اهداف کارفرما،توجه به استانداردهای موجود الزامی میباشد.


بر این بنیاد برپایی استخرها در زمین های لغزنده یا رونده یا در حاشیه دامداری ها یا پالایش خانه های فاضلاب مغایر همین اصول است.


بطور کلی در طراحی سازه انبار- انباشتگاه استخرها از بتن های مسلح با آرماتور بندی صحیح می باشد که در آنها نحوه توجه طراح و سازنده به اجرای آب بندها و درزهای انبساط ، نحوه کار گذاری لوله ها و مجاری تا سیساتی و نوع لوله ها و اتصالات داخل بتن ، از اهمیت بسزایی برخوردار است.


یکی از مهمترین دلایل اهمیت رعایت اصول ذکر شده ، این است که در صورت هستی گمان کردن نشتی به علت عدم رعایت اصول علاوه بر تفریق مداوم آب استخر احتمال نشت مخزن استخر و یا گزند دیدگی فونداسیون ساختمانهای جنبی استخر هستی دارد.


تعریف استخر

محل نگهداری حجم معینی از آب کاملاً پاکیزه و بهداشتی بمنظور شنا و دیگر ورزش های آبی را استخر می نامند و تفاوت بنیادین استخر های شنا با دیگر شناگاهای و امان آبی در نزدیک و اندازها از سویی و کیفیت آب مصرفی آن از جانب سایر است .

اصول طراحی استخر و جکوزی

انواع استخر شنا

بطور کلی استخر ها را در دو گونه روباز و سرپوشیده طبقه بندی نمود و وانگهی نوع کاربری آنها نیز دسته بندی دیگری را موجب می شود همانند استخرهای شنای قهرمانی ، استخر های تفریحی ، بهداشتی و درمانی که معمولاً همراه با قسمتهای دیگری همچون سونا و یا واحد های بدنسازی است .


اما صرف نظر از هر گونه بایستی دارای ابعاد واندازه هایی باشد که در زمره استخر های استاندارد قرار گیرد.

نحوه ساخت استخر با بلوک سیمان احد از راحت ترین طریق های ساخت استخر می باشد. این طریق ساخت استخر اقتصادی ترین حالت ممکن برای ساخت استخرویلایی و با حجم آب ناچیز می باشد.


در این روش می توان پس از زیرسازی و بتن ریزی کف ( حدودا ۱۵ سانتی متر) و مسلح نمودن با آرماتور دیواره های بلوکی روی کف ساخته می شوند.


بدین صورت که بعد از تراز نمود سطح کف استخر و شیب بندی آن می نا نسبت به چیدن بلوک ها اقدام نمود. توجه نمایید که برای پرکردن بلوک ها از ملات روان تری کاربرد نمایید لغایت کلیه سوراخ های بلوک گرفته شود. استفاده از سنگ بدون جذب رطوبت نیز برای پرکردن بلوک پیشنهاد می گردد.

آکام استخر

با توجه به عدم به کارگیری آرماتور در دیواره های استخر باید پروا نمایش داد که کلیه چفت و اریکه های بلوک کاملا با دقت چیده شوند.


پس از مرحله بلوک چینی می توان با به کارگیری رزین عایق بندی استخر که با ملات سیمانی مخلوط می شود عملیات سیمانکاری را اتمام داد.


استفاده از رزین آب بندی استخر علاوه بر ثبات بی اندازه سیمان و چسبندگی بهتر با بلوک می تواند در یک مرحله عملیات آب بندی استخر را نیز اتمام دهد. شیوه آب بندی استخر بدست مواد عایق بندی در تمامی مراحل بعد از بلوک چینی توصیه می گردد.


در شیوه دیگر آب ندی استخر می طاقت پس از اجرای بلوک ها سیمانی با زخامت ۵ سانتی متر برروی بلوگ ها اجرا نمود و سپس از مواد آب بندی ترکیبی جدید که با به کارگیری رزین و الیافی با به کارگیری قلمو به زخامت ۵ میلیمتر تمام حفره های سیمان را ساف نمود و سطح استخر را سیقل عدل که این پیشه علاوه بر آب بندی استخر باعث هموار شدن سطح استخر می گردد.

  • ۹۸/۰۵/۰۹
  • akam estakhr

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی